onsdag 31 mars 2010

Hur är det möjligt?

Vet inte längre hur mina tankar fungerar. Jag har så dåligt samvete och skäms (!!?) så över att Hedda inte längre finns här hos oss. Hur blev det så här och hur fick jag dessa tankar? Jag ville ju att det skulle bli så bra och vi skulle ha så roligt tillsammans. Vi skulle mysa i soffan, gå på roliga promenader och leka gömma-godis-lekar. Vi skulle vara på utställningar och få rosetter och göra "mormor" Inga stolt. Och Lovis skulle inte bli lämnad ensam IGEN.
Kommer jag nånsin att kunna lita på en veterinär igen?
Om jag bara kunde vrida tillbaka klockan....

9 kommentarer:

  1. Kära vännen, jag känner igen allt du beskriver och det är så typiskt att vi tar på oss skuld för det som sker. Men snälla du, inte kan du ha gjort nåt fel när händelser inträffar som man inte råder över! Och läkare/veterinärer har flera års utbildning och SKA veta mer än oss patienter. Solklart att vi SKA kunna lita på dom, både för tvåbenta och fyrbenta. Förstår och känner din sorg. Men du kan ju faktiskt ge Hedda nån form av upprättelse, en rosett i hundhimlen, genom att anmäla felbehandlingen.
    Och det är tur att vi inte kan vrida klockan tillbaka - om man tänker efter...
    Å du - du är bland vänner! Kramar/Eva

    SvaraRadera
  2. Älskade, rara du. Ingen kan vara stoltare eller gladare än att ha dig som valpköpare!! Om inte om fanns skulle saker kanske vara lättare. Du får inte anklaga dig själv!

    SvaraRadera
  3. Mina vänner, det är rart med era tröstande ord, det är ändå så svårt att släppa tanken på hur det kunde varit om jag hade lämnat Hedda i händerna på någon annan veterinär.

    SvaraRadera
  4. Jag önskar att det fanns något jag kunde göra för er.......

    SvaraRadera
  5. Maritza - tack för din fina tanke.
    Känner vi varann?

    SvaraRadera
  6. Vi har träffats vid ett tillfälle.
    Hoppas att ni haft en så bra påskhelg som det har varit möjligt.

    SvaraRadera
  7. Handlar inte om blygsamhet utan snarare hänsyn och integritet. Har försökt att nå dej idag privat men inte fått nåt svar, testar igen vid tillfälle. :)

    SvaraRadera